Brand design | visual identity

COLOURS BY THE SEA

Aangemoedigd door ruim 15.000 bezoekers zetten ruim 8.000 deelnemers Vlissingen op zijn kop! Tijdens 5 kilometer hardlopen over strand en boulevard worden ze bij iedere kilometer ontvangen door enthousiaste kleurengooiers. En daarna is het feest! Colours by the Sea is verreweg het leukste en kleurrijkste evenement van Zeeland.

Vraag/uitdaging:

In zeer korte tijd een krachtige en herkenbare visuele identiteit neerzetten voor dit nieuwe hardloopevenement. Doel: het maximale aantal inschrijvingen behalen en het evenement bij hardlopend Nederland op de kaart zetten.

Merkstrategie & ontwerp:

Het logo staat symbool voor de kleurrijkheid en fun van het evenement. Consequente toepassing van de visuele identiteit in alle uitingen zorgt voor herkenbaarheid en een sterke en geloofwaardige boodschap. Geïnteresseerden worden zo makkelijker deelnemer.

Ontwikkelde middelen:

Visual identity, opzet social media, advertenties, flyers, brochures, persberichten, startnummers, gadgets, banieren en vlaggen.

Resultaat:

Het maximale aantal inschrijvingen was door gerichte campagnevoering binnen no-time bereikt. Veel mensen die niet mee konden doen kwamen kijken of helpen als vrijwilliger.

andere projecten

Brand design

SABEWA Zeeland

Visual impact

Baker Tilly

Visual Impact

Verdonck, Klooster & Associates

Brand design

Advanced Programs